Opdatering vedr. YouSee og Discovery Networks

Kære medlem af Jægerspris Antenneforening

Opdatering vedr. YouSee og DiscoveryNetworks

Som bekendt har der de seneste måneder været en del debat vedr. forhandlingernemellem YouSee og Discovery Networks, men det er desværre ikke lykkedes at findeen aftale inden deadline, hvorfor Discovery's tv-kanaler ikke vil være en delaf YouSee's tv- og streaming-tilbud fra årsskiftet.
Foreningens bestyrelse har været i dialog med mange medlemmer om dette, og isidste uge havde Kasserer Claus Wiegaard og jeg et møde med vores konsulent hosYouSee.  Vi fik en professionel og grundig gennemgang af hele forløbet ogsammenholdt med det, vi har erfaret via dagspressen, er der ingen tvivl om, atkonflikten er et resultat af to modsatrettede interesser, sammenholdt med, ataftalen mellem de to parter udløber ved årsskiftet. YouSee tilpasser pt. deresprodukter med fokus på en bevægelse væk fra de faste TV-pakker og henimodindividuel, valgfri sammensætning af tv-pakken, hvor streamingtjenester indgår.Discovery ønsker fortsat alle deres kanaler i faste tv-pakker. Det kan man ikkefortænke dem i, men det er rigtig dyrt for det flertal, som ikke ser DiscoveryNetworks kanaler

JægersprisAntenneforening indgik i starten af 2019 en aftale med YouSee om, atalle foreningens medlemmer uden beregning får tilbudt en tv-boks. Tv-boksengiver mulighed for at se alle TV-programmerne i YouSee's arkiv, se udsendelserforfra, optage programmer til senere visning samt ikke mindst benytte sig af YouSee'sandre services som Bland Selv, med et bredt udvalg af TV-kanaler ogStreamningtjenester.

Vi havde i foreningens bestyrelse håbet,at parterne ville komme til enighed inden årsskiftet, for mange af voresmedlemmer er jo glade for fx Kanal 4, 5, 6 og 9, men indtil videre er dissekanaler ikke en del af YouSee´s tilbud fra den 1. januar 2020.Foreningen har ikke selv mulighed for at købe og tilbyde kanalerne påmedlemmernes vegne, men de medlemmer, der fortsat ønsker at kunne se Discoveryskanaler, har mulighed for at tilkøbe deres streamingtjeneste, Dplay Sport. Denkoster normalt 179,00 kr./md., men kan nu prøves i 14 dage gratis og derefterer prisen kun 99,95 kr./md. de første 6 måneder. Der er ingen binding.Tilmelding kan ske her https://auth.dplay.dk/products.Hvis man ønsker at kombinere dette med et skift til en mindre tv-pakke.

Bestyrelsen har ligeledes overvejet muligheden for at opsige vores aftale med YouSeeher og nu og finde en udbyder, der kan tilbyde os Discovery Networks kanaler.Ud over at bestyrelsen finder et sådant skridt forhastet og overilet er dernogle kontraktmæssige forhold, som forhindrer, at det ville kunne ske her ognu.

Med ovenstående inmente, er det derfor Jægerspris Antenneforenings bestyrelses indstilling, at viser tiden an og håber på en snarlig løsning.

Der vil naturligviskomme et helt andet indhold i tv-pakkerne efter nytår. Det kan man orienteresig om på http://www.yousee.dk/tv2020. Derudover afholder bestyrelsen isamarbejde med YouSee to informationsmøder 9. januar i JAS Teateretpå Møllevej. Det første kl. 17 og det andet kl. 19. Her vil dervære rig mulighed for at stille spørgsmål - og få svar.

Det er mit håb, at altdette gør os så oplyste, at vi på generalforsamlingen 18. marts erklar til en saglig diskussion om fremtiden på et grundlag af viden og fornuft,men allermest håber jeg, at det slet ikke bliver nødvendig med den diskussion,fordi parterne har fundet en løsning.

Hvis du har spørgsmål,er du naturligvis velkommen til ringe til

Formand JanJørgensen 30141617 eller

Kasserer ClausWiegaard 30141620

Med ønsket om ensnarlig løsning på konflikten ønsker jeg alle Jægerspris Antenneforeningsmedlemmer en god jul og et godt nytår